„ia pâine!”

18Feb08

si n’a zis’o la misto.
am fost inconjurat, in spatele tramvaiului, de patru tigani care mancau paine goala. tigani d’astia manelizatzi de care ti’ar fi frica prin crangasi la zece noaptea.
eu ascultam muzica la casti si cel de langa mine gesticula ca si cum mi’ar da paine… ca si cum nu l’as vedea, normal.
cel din fatza mi’a oferit din painea lui…
mi’am dat castile jos, politicos, si am refuzat… la fel de politicos.
regret ca n’am luat.
am mai zis cum scapam de ei iar asta era una dintre variante… sa fii amabil, politicos si sa nu intri’n panica.

alataieri am urcat intr’un taxi. un tigan la volan.
„in pantelimon, va rog!”
„cu cea mai mare placere”
„…”
„va deranjeaza fumul de tigara?”
„nu, deloc”
„va multumesc frumos!”

mai demult… tot cu un taximetrist am avut o intamplare. asta avea ceafa mare, lata, groasa, etc.
la iancului, un nene dintr’o alta masina arunca un ambalaj de ceva pe strada.
„tztz… ce oameni! de parca nu putea sa opreasca la un cosh de gunoi sa’l arunce sau sa’l tina pan’acasa! nesimtitii!”

deci.
n’o fi mai bine sa vorbesti mai intai cu oamenii si’apoi sa fugi? 🙂
chiar si pe strada la doua noaptea… de ce sa risti sa fugi si sa cazi, cand poti avea o conversatie despre Beethoven… chiar si despre filmul cu acelasi nume.

22 Responses to “„ia pâine!””

  1. măi, nu ştiu ce să zic. ideea e să nu faci discriminări. nu e vorba de naţie sau de rasă, ci de educaţie.

    şi eu mai prind pe ratuc(ratb din cluj) din când în când, câte un badea, ţăran sadea, din ăla cu cuşma în cap, nespălat şi care pute a capre, care nu are altceva mai bun de făcut decât să se bage în mine şi să se închingă la diverse coneversaţii(în general despre vreme şi diverse locaţii din cluj).

    poate că totul ar fi perfect, dacă nu m-ar călca la fiecare curbă ce o ia autobusul, cu cizmele lui poleite cu noroi. 🙂

  2. Asta mi-a adus aminte de o fază din Crush (nu ştiu dacă ai văzut filmul: un tip a luat în maşină un negru care făcea autostopul. Noul copilot vorbea cam mult şi la un moment dat a văzut că şoferul avea pe bord o iconiţă identică cu cea pe care o avea el în buzunar. Cum discuţia era cam aprinsă, şoferul a crezut că negrul vrea să scoată o armă din buzunar (ăsta i-a spus: vrei să-ţi arăt ceva?) şi l-a împuşcat.

  3. Din cauza altora care fac rău sunt etichetaţi şi cei nevinovaţi, avînd în comun faptul că fac parte din aceeaşi categorie, au aceeaşi culoare sau locuiesc într-un carteir rău famat.

    Sorry dacă am venit cu poveştile astea mai puţin vesele!

  4. adica din Crash, si da, e trist ca se intampla
    partea si mai trista e atunci cand iti dai seama prea tarziu si devii un fel de self-blamer („ba ce prost am fost ca l-am catalogat asa”)
    prejudecatile is foarte periculoase. si se invata de exact de unde te-ai astepta mai putin. ba parinti, ba bunici „vezi ca te dau la tigani, sa te duca cu caruta”…
    si ma gandesc ca e bine totusi ca exista exceptii si oameni care sa observe excepetiile. altfel ne-am paranoiza toti ca-n scena aia din „Perfume”, cand nu mai aveau aia incredere nici in proprii servitori, si-i impuscau.

  5. stiu faza. excelenta! e vorba de filmul Crash din 2004 care a luat si ceva oscar’uri. si’s mai multe faze acolo apropo de tema asta… printre care si cea cu mexicanul care repara usa acelei doamne cu statut social important. si pe aceeasi tema, un an mai tarziu, a aparut Babel… cam pe aceeasi problema.

    imi pare rau mie pentru acest post. voi reveni cu ceva mai vesel. 🙂

  6. Exact, el e filmul cu pricina! L-am vazut de doua ori, prima oara ca vroiam eu si a doua pe drum, intr-un maxi taxi.

    Nu avem de ce sa ne ferim de subiecetele astea si nici nu avem cum sa discutam mereu despre luna si soare, important e sa facem ceva ca sa schimbam lucrurile. Stiu ca se poate 😉

    Tot pe subiect, imi plac fazele alea cand un copil mic iti da sa musti din ciocolata pe care el a mancat-o din toate colturile, aproape topita asa… eu pe aia nu am putut niciodata sa o accept 😀 (nepotii)

  7. :))
    mi’ai zburlit un zâmbet pe moaca.
    foarte simpatica faza dar ce te faci daca acel copil incepe sa planga?

  8. ii zici sa nu mai planga, ca-l dai la tigani 😛

  9. Eu scap mereu când îi dau ceva (similar dacă se poate) înapoi. Mi s-a întâmplat să-mi dea ciocolată şi eu mâncam pufuleţi, normal că nu vroia că el le dă când se satură, nicidecum că ţi-o fi ţie poftă 😛

  10. 10 blue

    mah…totul e frumos si bine. suntem multi, destepti, frumosi si toleranti si postam gigea aici despre egalitate si dreptate pentru toti.
    nimic mai adevarat!
    daaar…totusi…in momentele in care va vine sa spargeti tiparele gandirii cu niste…mancatori zgomotosi si darnici de paine…e bine sa va pastrati totusi, (nu la vedere, dar oricum)un pic de garda.
    nu v-a-nvatat mama sa fiti atenti cu strainii potential periculosi?
    nu v-a buzunarit nime’ pana acum in autobuz?
    sau nu s-au luat niciodata „baietii” de voi in nus’ ce noapte pe nus’ ce strada?
    …e adevarat ca astia nu fac parte neaparat si musai dintr-o etnie mai neprivilegiata pe la noi: ar trebui sa fiti reticenti si cu romanii.
    si sa aveti grija si la gropi in asfalt.
    peace!

  11. ..iar dacă nu merge nici aşa, e o altă variantă care dă roade 99%: îmi dă ciocolată şi eu îi spun că mi-e poftă de ceva sărat, se duce omul sa iti aduca imediat si uita ce plan diabolic avea cu tine 😀

  12. 12 raluca

    taximetristul cel mai tare ramane, totusi, electronistul pasionat de grafica, pian si chitara. cu demonstratia inclusa-n pret si cu griful pe geam

  13. wordpressu’ a luat’o razna.

  14. s-ambatat, si la mine face chestii ciudate

  15. Oare eu am zis de palma pe care mi-am dat-o singur pentru prejudecati, cu angajatul de la Fan Curier, tigan ?

  16. pai detaliaza.

  17. Deci n-am zis-o.

    Pai lucrurile stau cam asa. L-am rugat pe frati-miu sa-mi trimita in Cj un monitor, o tastatura, si ce mai aveam nevoie. Mi le-a trimis prin fan curier.

    Acolo unde stam noi in Cj, e o adresa ciudata, greu de gasit fara explicatii. Am stat cateva minute bune cu soferul la telefon sa-i explic cum sa ajunga, pana la urma i-am zis ca ies eu in strada dupa el. Si ajung, era parcat. Negricios, mic, cu parul dat cu gel, mustacioara, inele de aur pe degete, si lant la gat. Nu imi faceam griji, insa l-am privit un pic ciudat.

    Nu aveam schimbati, el nu avea sa-mi dea rest, asa ca m-am dus pana in magazin, am cumparat o paine (sic) cu 50 de lei, si m-am intors sa platesc coletul. Si dintr-o data, ii suna telefonul. Probabil ca majoritatea dintre noi s-ar gandi ca telefonul ii suna dupa ultima melodie a lu’ salam … Wrong. Telefonul lui suna a „Westlife – Uptown girl” … lucru ce m-a surprins un pic. Ii dau banii, iau coletul in brate, dau sa plec, si ma opreste ca sa imi zica: „Stati un pic, mi-ati dat cu 10 lei in plus. Poftiti banii inapoi”.

    Iar acum, analizand un pic problema, lucrurile stau asa ce-i drept. Atunci cand un tigan (da, le zic pe nume, in fond nu cuvantul este problema) se angajeaza (si probabil cu ceva eforturi, iar in cazul asta probabil foarte multe, intrucat e o companie de curierat … ), e clar ca isi doreste o viata normala, si cinstita. La fel ca oricare altcineva. Ca sa nu mai zic ca oricum conteaza si cum a fost crescut, si de cate generatii. Iar daca a crescut de ceva generatii bune intr-un mediu civilizat, atunci e destul de probabil sa se comporte si el in consecinta. La fel ca la „ceilalti”.

    Chiar, exista „ceilalti” ? In conditiile in care tocmai am ajuns la concluzia ca fiecare caz ar trebui tratat individual, unele cuvinte isi pierd sensul.

  18. Ace, tocmai ai spus ceva magic: fiecare caz ar trebui tratat individual! 😉

  19. Aveam cred pe blog undeva mai demult scris ca in opinia mea exceptia infirma regula.

  20. 20 Ilina

    ce-mi place de voi ;;) asta chiar sunt niste posturi tare destepte 🙂

  21. Iara cu tramvaiu ala. Mey, iti dau eu bani de taxi si scrie ce zice taximetristul, OK? Ca mam saturat cu tramvaiu, numai de asta citesc, parca esti opsedat, ca Gramo.

  22. @ilina m’am gandit asa putin la tine. 🙂

    @dadadadada promit. unde ne vedem?


Lasă un răspuns

