comerţul pe RATB

27Ian08

intai a facut turu’ vagonului o babutza cu „maieuri nepurtateeee, doi lei maieuri nepurtateeee!”… dar na.. targhetu e slabutz, rushinos si cu gandu’ la barbac’su: „de unde ai maieu’ asta?” „pai… l’am cumparat dintr’un tramvai!” pai sa n’o batzi ca face misto de tine?
a coborat babuta, deprimata si fara succes, si a urcat un domn rrom la vreo 40 de ani cu pachetzele cu ace. „douazeci de ace la un leu*!”. cand te gandesti la lucrurile care’ti lipsesc in viata daca nu in tramvai? si’asa m’am gandit ca n’am prea multe ace dar nu m’a convins caci era prea indiferent si nu punea niciun pin de suflet in urale.

cu ocazia asta mi’am adus aminte de o femeie care vindea port-acte la un leu. si’a tot vandut vreo 15 (CINCISPREZECE) in 5 minute cat au durat doua statii de tramvai. o doamna si’a luat 3. doua pentru ea si unu’ na… pentru Nelu. un moshuletz a cerut si el unul plus cateva explicatii pe care nu le’am auzit, probabil putin invidios… iar o domnisoara m’a foarte mirat cand a cerut si ea un plastic cu „PASSPORT” pus cu ffsssssssss**. chiar imi era simpatica…

*un leu suna mult mai ieftin decat zece mii. e o chestie a romanului care atunci cand aude ca un lucru costa UN LEU i se pare mult mai ieftin decat ZECE MII… chestie de tonalitate/cantitate.
**sunetu’ ala de’l fac „inroshitoarele” de vaci. ffssssssssssssssssssss

27 Responses to “comerţul pe RATB”

  1. 1 justme

    ha ha. intalneam si eu mici comercianti din astia cand mergeam cu 34 sau 46. ce vremuri!

  2. maieuri nepurtate? e ceva codificat ce io nu pricep?!

  3. chiar asa striga babutza! probabil nu gasea cuvantul pentru a striga „maieuri noi!”
    serios… da’ chiar… am si un martor, sa’l intreb.

  4. 4 blue

    port-acte d-ala stiu ca voiam si eu si ma scotoceam de „zece mii”, dar n-am gasit si-a plecat.

    si mai voiam albume foto odata, in 41.
    tramvaiul era cat-de-cat-gol si albumele erau frumoase tare si cu 50 sau 100 de casute pentru poze. si ieftine.
    si mi-a fost rusine…

  5. romanul tranzitiei: „maieuri vechi si noi”.

  6. 6 blue

    aah!…

    mi-am mai adus aminte!

    ma enerveaza tare de tot tiganii aia de vad umbrele cand plua
    la suprapret
    si proaste. si urate. si negre.
    si lumea cumpara…

  7. „umbrele cand plua ploaie”, nu? sau cum?
    dar pe tiganu’ de vinde capete de dush sper ca’l stiti… ar fi culmea sa’si faca stand in tramvai, la burduf… unde, a propos, ar sta bine un „dozator” de ziare sau sucuri.
    si idee buna ar fi ca si in metrouri sa puna „dozatoare” de sucuri si ziare… mai putin de cafea ca na… la cate curbe’avem in tzara…

  8. 8 blue

    1- eeh…
    2- burduful e punct sensibil, mi-a spus mama cand eram mica. acolo se gadila tramvaiul probabil (cand eram eu mica erau si trolee cu burduf. acum mai sunt in brasov si m-am dat cu ele)
    3- avem curbe si-n tzara, ca e o tzara sexy, dar metroul circula doar in bucuresti 🙂

  9. 2- era interzis sa stai rezemat de burduf… si cum peste tot lucrurile interzise sunt ceeeele mai na… atragatoare… eu tot timpul eram calare pe locul ala… mai ales la curbe.
    3. la cate curbe’avem in bucuresti, na… stau ca proastele pe strada, in ploaie, in frig…

  10. Cred că murea lumea după maieuri şi nu vroia să ia pentru că nu aveau garanţia că nu au mai fost purtate.:D

    De obicei lucrurile noi au un miros specific. Nu pot să mă abţin să fac asta când iau ceva nou!

  11. Trebuia aşadar să zică:
    maieuri noi, parfumate de la mama lor, NUMAI doi lei bucata, parfumul este GRATIS! Strigi o singură dată dar cu efect, nu de şapte ori şi degeaba.
    Când aude lumea cuvântul magic (scris cu majuscule), imediat se aruncă!

  12. da, da… un miros excelent!
    de ce nu scot oamenii parfum cu mirosu’ ala?
    sa se numeasca „Nou”. poate dau ideea Farmecului*.

    *hm… credeam ca o duc prost dar http://www.farmec.ro/companie.html ete ce site si’au tras.

  13. se arunca la prima!
    din pacate nu prea merge sa te arunci din tramvai.
    pe vremuri mai mergea ca erau alea vechi care mergeau cu usile deschise vara… eh… de puteai sa cobori intre statii :dreamy:

  14. Deci, mey, ce sa faca altfel oamenii in autobuz?

  15. sa se gandeasca la pacatele lor.
    asta apropo de profetii care se ridica la un moment dat de pe scaune si incep sa strige’n gura mare cum Dumnezeu ne cheama sa ne pocaim… dar asta intr’un episod viitor cand oi da de unu’…

  16. Ii prefer pe intreprinzatorii care incearca sa vanda ceva decat pe cei care canta / cersesc / sorcovesc

  17. ce te faci cand vezi fetitza aceea micutza cu ochi albastri care vinde pungi de plastic prin metrouri?
    iti baga niste ochi a la motanul din shrek de numai de pungi nu’ti mai arde si’i dai tot ce ai in buzunare…

  18. la noi în cluj au loc uneori momente artistico-religioase pe ratuc.

    vine un ţigănaş mic cu un fluier, doineşte un pic, apoi spune un tatăl nostru pe o voce de retard de îţi dau lacrimile, iar după ce termină coboară posomărât în următoarea staţie, fiindcă nimeni nu-i dă bani.

    dar, partea bună… măcar călătoreşte gratuit cu busul. că eu una nu cred că are abonament, bilet am văzut sigur că nu are.

  19. pe fetita de care spui, n-am vazut-o. Dar il vad mereu pe unu’ care are doi metri si zice ca sunt sase frati… Si mai e unu care vinde leucoplast cu rivanol. Uneori mai cumpar de la el. Doar asa, sa il incurajez.

  20. 🙂 deci facem un forum in care sa scriem si despre cersetori si comercianti… 🙂
    fetita aceea umbla prin metrouri si cara dupa ea pungi de plastic mari pe care le vinde la un leu.
    il stiu si pe acel domn cu voce bisericeasca.

  21. o să se numească urma-cerşetorilor? :-s

  22. hm… o gluma nu foarte reusita.
    iti mai dau o sansa.

  23. no, scuze atunci, nu voiam să te supăr.

    din câte ştiu eu forumul softpedia are o secţiune care se ocupă cu tema asta. cel puţin aşa mai ţin minte.

  24. si eu glumeam. n’am de gand sa fac niciun forum. era o idee asa… dar mersi ca mi’ai spus de softpedia.

  25. 25 vassian

    http://www.vassian.wordpress.com

    e greu sa fii om…in Romania

  26. hehe… ce seamana. nu esti eu, nu?
    salut.
    si o sa te rasfoiesc mai tarziu.

  27. 27 blue

    nu seamana, in esenta,
    deloc


Lasă un răspuns

