sunt zgârcit?

26Ian08

si intru’n magazin sa iau fructe ca la Cora urasc cozile de la cantar.
astept cam mult pana vine doamna care na… e si ea om.
si am o bancnota de 100 de ron.
si doamna vine cu o lada de ardei, lamai si kiwi… plus niste marunti pe care’i pune pe masa, langa cantar.
las o doamna inaintea mea sa ia o lamaie. una mare… „una mare!”…
apoi eu. „doua kilograme (imi place cum suna kilograme muuuuult mai mult decat kile) de portocale, un kilogram (si’mi place sa repet cuvantul asta… rrr) de grapefruit si hm… doua lamai (mergea sa pun o treime de kilogram dar era exagerat) mari” (oare cele mici ce mai fac?)
se pune pe cantarit
„doua kilogram de portocale”, cantarul arata 81,6, „optzeci si doua de mii”
„un kilogram de grapefruit”, cantarul avea 54.5, „cincizezi si cinci”
„doua lamai”, mari „mari, va rog”, cantarul cu 31.8, doamna cu „treizeci si doua de mii”
„aveti un total de (un apasat greu pe tasta egal a calculatorului*) 169 de mii”
dau bancnota.
„si cu cei 80 pe care mi i’ati dat… deci imi mai dati 89”
eu eram obosit si sictirit ca mi’a pus zecimalele alea nenorocite (sunt zecimalofob… mai ales cand la 10 produse’ti calculeaza separat rotunjirea pe plus)… asa ca am zis „lasati 90!”
si mi’a dat restul si am plecat… nu inainte de a mai sta si’a numara banii, a trage putin de timp sa vad daca se prinde, a asculta dialoguri de vanzatoare imprastiate printre cuvinte care incep cu b si m, si se termina in m si e…. si sunt din sase litere si nu prea le suport tonalitatea…
si m’am uitat pe sticle mici de bauturi… din ce in ce mai mici si mai spirtoase, din ce in ce mai eprubetice si mai usor de ascuns de sef, sotie, amant, sofer, fiu, fiica, nepot si in general clase de oameni de care sa’ti fie rusine ca bei…
si am iesit.

*calculatorarele pentru vanzatori sunt special fabricate astfel incat tastele + si = sa fie mai dure (cel putin asa ar trebui sa fie)

17 Responses to “sunt zgârcit?”

  1. trist

  2. 2 vacantzioner

    Man, daca iti da rest mentosane, gume sau alte prostii nesolicitate, atunci cand te duci a doua oara, ca sa completezi suma, da-le mentosanu! Sa vedem ce zic.

    Am auzit faza asta tot dintr-un blog si mi-a placut la nebunie. Pur si simplu de abia astept sa vad ce fete fac. Din pacate mie nu imi da nimeni mentosane. Sa ma bucur sau nu?

  3. am auzit si eu de asta… dar cu guma, nu cu mentosane.
    de obicei sunt foarte corect si ii fac femeii calculul cum trebuie… si’i dau inapoi banii.
    azi, insa, nu stiu. aveam o stare. am vrut sa fac pe nesimtitu’, pe „n’am vazut nimic”.

  4. 4 lia

    mi se intampla frecvent sa primesc bombonele, mici ciocolatzele sau lame orbit in locul restului de pana in cinci mii lei vechi. in mod special la non-stop’ul de langa bloc. (nu doar vanzatoarele fac asta, ci si patroana magazinului.) dupa o vreme, m’am saturat! le-am dat bombonica (uitata in buzunar) pe post de diferentza si le-am atentionat de ceea ce fac. nu le pasa! si nu au primit’o. in schimb, de atunci primesc eu restul.

    à propos de „zgarcenie”:
    azi. trebuia sa platesc 47.4 ron. dau o hartie de 50. aveam o nevralgie dentara sacaitoare!
    casiera: „poate aveti douash’cinci de mii”
    eu: „va ajuta treizeci?”
    casiera: „da, cum sa nu, ca nu prea am maruntzi!”
    imi da 10 lei, o moneda de 50 bani, bonul de casa. ii iau si plec. ma opresc dupa cativa pasi. imi dau seama, ma intorc si o rog sa’mi dea 5 lei, nu 10. mi’a multumit mult si am plecat.

    tu nu esti zgarcit.
    vanzatoarea ta nu e o persoana rea.
    pur si simplu a vrut sa’si simplifice ziua de munca.
    casiera mea… era putzin distrata. desi nici ea nu a uitat sa rotunjeasca.

  5. 🙂 eu sunt corect, v’am zis, in cele mai multe cazuri.
    azi a fost o exceptie. nu am vrut… nu stiu.
    instictele mele o iua razna sambata seara…

  6. 6 olga

    mie a vrut sa-mi dea 2 caramele(urasc caramelele!!!) rest in loc de 40 bani(4mii) si i-m cerut binevoitoare la inceput ,guma de mestecat!n-avea!!!i-am cerut bani atunci ca i-m zis ca nu vreau caramele!si atunci a inceput sa fie nesimtita!si atunci m-am enervat eu!si mi-a aruncat in scarba banii inapoi cu 10mii mai putin!!!i-am cerut inapoi mi-a zis ca mi i-a dat!!de fapt ii luase altu inantea mea e post de restul lui!!!si aia ma intreba pe mine ca de ce a luat ala 10miul!!SI MAI MULTI NERVI!i-am zis ca de unde sa stiu eu de ce !si ca vreau 10miul MEU!mi i-a dat pana la urma dupa ce m-a facut bolnava si nebuna si eu nesimtita!si apoi m-am dus in alta parte unde am primit in sfarsit rest guma! ta-daaaa!!! the end

  7. eu chemam patronu’ sau mimam o criza de epilepsie. 😀

    de ce’a facut visurat stiti?
    http://www.visurat.ro/2007/09/17/punguta-cu-multi-bani/

  8. Deci nam inteles nimic.

  9. Cea mai tare fază a fost una în care mie mi-a dat ca rest clasica pastilă care începe cu or şi se termină cu bit iar unui tip mai în vârstă care a venit după mine i-a dat hârtie igienică. A acceptat săracul, eu am ieşit râzînd mânzeşte… în sinea mea. 8)

  10. Apropo de mentosan! Eram la rând (în altă parte), mi-a dat guma, am luat apa (era un chioşc de cartier) şi cât mă gândeam eu ce să mai iau se făcuse alt rând.
    Când am ajuns în faţă i-am dat guma şi i-am zis să-mi dea şi o ciocolată. Făcea exact cât costa ciocolata plus guma. Nu a crâcnit!
    Deci merge faza doar dacă e prospătă povestea, nu să vii tu cu un pachet de gumă peste 7 ani şi să vrei să cumperi cu el diverse chestii.

  11. Asta cu hartia igienica este geniala!!!

    Si daca stau sa ma gandesc este si mai corecta : de mestecat gume si alte prostii nu mestecam toti dar de cacat sigur ne cacam toti 🙂 🙂

  12. probabil vanzatoarea avea un mic raftuletz cu „resturi” pentru clienti. si poate ca da asa dupa sufletul omului… pe tine te’o fi vrut putin de-menta iar pe moshuletz na… putin crispat.

  13. 13 Dar'Ku

    io cre’k alta e faza…aia n-au vanzari la chestiunile mici pe care le vand, asa ca patronii le pun sa le bage in „resturi”…

  14. da, cele mai tari chestii date ca rest au fost aşa:

    – eugenii (primea tata de le demopan)
    – chibrituri (tot lui îi dădeau), mama venea mereu cu banii mărunţi, arunca doar o privire de vultur şi era de-ajuns ;))
    – clasicele gume, cele mai aiurea sunt lamele alea albastre care nu se mai vând
    – caramele sau bomboane sugus
    – aia cu hârtia igienică am zis-o, cred că o să mai merg pe acolo pe la magazin (că e în zonă) măcar să fac statistici ce se mai dă rest
    – covrigi
    – pixuri (prin librării), aici a fost tare faza că îi dădea femeia un pix şi el a zis: Ce să fac eu cu el?

    Restul ţin de magazinele de specialitate, cum aflu noutăţi vin şi vă zic 😀

  15. covrigii erau proaspeti macar?

    iar cutiile de chibrituri le’as fi acceptat daca erau cu fluturi sau poeti nationali sau fotbalisti sau cu cladiri istorice…

  16. 16 ioana

    A_dica a fi sau a nu fi zgarcit: ajungi si(n)gur si la o a doua dilema. De exemplu: ajungi cu produsele la „cantarit” si constati ca suma pe care vanzatoarea ti-o cere e cu foarte putin mai mare decat cea reala (50 de bani). Si o rogi sa mai calculeze o data. De ce?
    pai… daca nu-ti pasa, platesti si te faci ca ploua, esti luat de prost, daca ceri calculul corect, esti zgarcit…
    Lasi banii pe masa si zici: chip za change?!

  17. si mai e o boala, apropo de asta.
    cand astepti 10 bani rest… nu’ti da, zice ca n’are… iar daca insisti zice ca esti zgarcit…
    dar daca ii dai fara 10 bani… hm…
    si cate experimente se mai pot face… :dreamy:


Lasă un răspuns

