să dispară „s’trăiţi”-ul

16Ian08

pentru ca’l auzeam cel mai des spus politistilor care, parerea mea – nu’mi faceti rau – nu ma speriati, sunt in ultima vreme la downgrade.
politistul trebuie sa aiba un farmec aparte. trebuie sa gasesti in el intelepciune, sa fie un om care vorbeste frumos si explica delicat. trebuie sa fie un om care’ti povesteste despre aventurile de sectie cu umor fin si niciodata nu trebuie sa aiba un râs isteric.
nu se scarpina in nas, nu asculta manele si bea cu masura. tot ei trebuie sa miroasa a proaspat iar impecabilul din uniforma sa’i scoata in evidenta in tramvaie si troleibuze cu „uite mami! un politisi! ce frumos e!”
asa trebuie, nu?
dar cand vezi ca apar din ce in ce mai multi tineri care vorbeste incorect, conduce masini cum laude, are telefoane imprimate cu manele si are gagici covrigarese… hm… te intrebi chestii. oare’n tramvai li se mai vede uniforma? oare pe strada se uita oamenii cu teama ca poate au facut ceva totusi si ar trebui sa nu se uite in ochii lui?

cum ar fi sa existe camine de instructie care sa tina toti copiii orfani de pana la 18 ani.
alti copii orfani mai mari sau oameni ai strazii care vor un camin… sa le fie mama, tata, bona, invatatori si gradinari pana la majorat.
iar dupa aceea sa fie intrebati daca vor sa fie liberi sau mame, tatzi, invatatori, gradinari, politisti… si va arata altfel uniforma pe ei.

7 Responses to “să dispară „s’trăiţi”-ul”

  1. 1 petite

    asta cu politistul sursa de intelepciune generoasa mi-a placut. politia, preotimea autostrazii. chiar, cum ar trebui sa spuna o mama (nu zic parinte, sa nu se iste confuzii) cand vede un parinte (la asta ma refeream) in tramvai? ca „uite ((dfgrgrtrtr))! CE FRUMOOOS!” nu prea merge. la politisti, da. probabil si la un soldat (daca e frumos).
    si brutarii ar trebui sa fie sursa de intelepciune, si mai ales foatre curati si foarte santa-like.

    da’ ar fi oarecum inspaimantator sa vezi un tanar politist radiind intelepciune calma. adica in sensul de: manualul de romana de-a 3a. saaauuu de educatie civica.

  2. problema este delicata.
    scolile de instructie nu mai sunt ce’au fost.
    nu v’am spus nici faza cu „da ba da’ martzea?!”

  3. 3 petite

    auleu, nu.

  4. pai e simplu. m’am dus intr’o zi oarecare sa ma recruteze si pe mine. la 20 de ani cat aveam… ca’n liceu nu m’au gasit.
    si ma duc la ghiseu undeva.
    un nene politist/paznic manca o chestie.
    bat la ghiseu.
    nenea se uita si la televizor undeva la vreo 3 metri de gemuletz.
    si bat iar.
    se uita la mine.
    ma uit pe orar „Luni-Vineri 8-14”. eram in orar.
    se ridica, se sterge la gura.
    eu tremur.
    vine putin iritat spre mine.
    eu tremur si mai tare.
    deschide.
    ma relaxez.
    „da?”
    „buna ziua! pentru recrutare!”
    cu o bucatzica de varza’n coltzu gurii, mirosind a putina ceapa si cu ochii tristi si veseli in acelasi timp (din cauza sprancenelor) „da ba da’ martzea?!!”
    si mi’a inchis gemuletzu’n nas.
    am plecat.

  5. 5 petite

    pai da, te-a insotit alaiul de ingeri pazitori, de-aia.
    oricum, trebuia sa-l fi invitat in blu’zz, dupa 14.

  6. 6 petite

    acum imi vine-n minte:
    omul tau cu varza, ceapa si un scaun in departare nu e neaparat scolile de instructie care nu mai sunt ce-au fost; si CRED, nu stiu, cred, ca e cam la fel peste tot, in afara de varza si ceapa.
    pentru ca am citit ce-ai vazut tu si-am avut deja-vu fictiv, adica mi-au popped-up imagini peste imagini din astea, din carti mai vechi, din filme mai noi (fata de carti, ca fata de alte filme, tot vechi si alea) – si: ni’ica din romania, dimpotriva: din alte tari decat romania, heh.
    e-o problema delicata, treaba cu instructia intru societate. asa, ca un firicel de viitor morcov pe campurile din luna, in – luna – februarie.
    (nu ma pot abtine, daca-s morcoverii, atunci sa fie)

  7. eu cred ca vedeai secventze din „Pisica alba, pisica neagra”.
    n’am zis ca tine de conduita lor… tinea de shaorma aia saracu’… sau ce era.
    probleme sunt. totul este sa le tratam cu umor. ca sa nu facem diabet.
    ma culc.


Lasă un răspuns

