milă cu silă nu se face gri

09Ian08

majoritatea cersetorilor (99%) nu cersesc pentru ca’s saraci ci pentru ca merita. 🙂
se castiga bine si nu trebuie sa faci absolut nimic, fatza face totul… cum o face nenea ala care ziua sta cu plancarda „mi’e foame” si moaca flamanda iar seara daca nu e la Argentin la o bere, sta, se plimba, fumeaza, socializeaza la metrou Unirii, spre iesirea de la Hanu’ lu’ Manuc. dar sa revenim.
parerea mea e ca trebuie respectate niste reguli atunci cand vrei sa faci o fapta sa zicem buna…

1. nu da bani imediat dupa ce’a dat altul. asteapta, plimba’te, fumeaza o tigara caci banii veniti la gramada polueaza si nu mai scapi de cersetor chiar daca s’a operat, si’a luat si casa, masina, mama, tata si are si butic.
2. daca tot vrei sa faci o fapta sa zicem… buna… fa’o pana la capat si zi „Ia, tataie!”, „Ia, mamaie!”, „Ia, omule!”… de obicei se da in sila, mila (dooh) si cu oarecare nesigurantza de parca nu bani i’ai fi dat ci altceva mai… moale.
3. priveste’l in ochi sa vezi daca a meritat.

oricat de batrani, fara casa, masa sau operatii facute sunt cersetorii… ei tot nu se vor lasa de a doua cea mai veche meserie din lume (zic si eu!) caci e comoda, aduce bani fara sa faci nimic si nu te costa mai mult de o mana, un incendiu sau trei copii.

ps: intr’un final, habar n’am ce’am vrut sa zic in titlu

15 Responses to “milă cu silă nu se face gri”

  1. „de cand mama m-a facut/io lumina n-am vazut”… duamne’ajuta… pai ce faci ma, 10mii? da si tu d-aia albastra, de 50…

  2. 2 petite

    eu am dat ceva la un tiganus mic-mic si pentru prima oara n-am mai vazut satisfactie oarba in ochii unui omulet din ala; a ramas cu fetza-n sus, la mine, si zambea din ochi rotunzi si negri, evident. pe cuvant. si cu gura cascata. tot pe cuvant. si nu i-am dat bani. zau.

  3. si cu palaria la piept? ca motanu’ din Shrek. eu cred ca a ramas uimit.
    si, DA, bani nu merita sa dai ca’n majoritatea cazurilor nu ii cheltuie ei. si nici operatii nu’si fac.

  4. 4 petite

    motanu’ din shrek e ur-cersetorul roman, in hipopostaza aia.
    nuuuu. asta a avut o expresie absolut nobila. normala, as spune.

  5. 5 Dar'ku

    eu am auzit la un moment dat [cand eram mai mic, si’anume acuma vreo 2 ani] o cersetoare cu fatza foarte umila care plangea de mama focului ca n-a strans decat 5oo de mii in ziua respectiva [care la vremea aia insemnau mult mai mult ca acuma] si ca or s-o bata daca nu mai strange… 😐

    got me thinking… 😀

  6. iti dai seama aia fara picioare ce insuccese au avut in cariera…

  7. 7 Cosmin K - ex-swn asta pt costel

    Bai, eram acum cativa ani in Argentin cu niste prieteni, si il vad pe ala cret cu „Mi-e foame”! Noi toti il stiam ca il vedeam mereu pe la unirii pe la metrou. Era omu’ la o masa cu inca unu’ si avea ochelari pe nas si niste foi si un pix si faceau nu stiu ce calcule cred. Daca nu il cunosteam ziceam ca era vreun savant care a dat in patima bauturii…
    Am uitat sa zic ca avea cateva sticle de vin rosu pe masa.
    Noi toti eram chititi sa-l ardem rau de tot…
    La un moment dat se ridica asta de la masa si avea in mana un pahar plin ochi cu vin rosu. Nu era prea treaz si in momentul in care trece pe langa masa noastra il intrebam: „Bah, tu cersesti la Unirii si dupa aia vii si bei banii in Argentin?” La care asta, cu ochii tulburi, raspunde „Fac ce vrea p@!a mea ca-s bani munciti” si apoi isi continua drumul catre un alt betiv.
    Aceasta replica ne-a cam lasat masca…

    Alta data, dupa aceasta intamplare, eram la metrou la Unirii 2 si vine cretul asta la mine cu pancarda lui in fatza. Plin de draci ma uit la el urat si ii zic „Mars mah de aici! Cersesti bani si dupa aia te duci sa ii bei in Argentin!” A facut asta o fatza si s-a speriat si imediat a plecat din zona unde eram eu.

    Asa ca cea mai tare replica din Filantropica ramane cea care este spusa de Gheorghe Dinica la sfarsitul filmului: „Ti-e mila? Ti-am luat banii!”

    Apropo: Am 1234596943036048384950 frati acasa, lu’ mama i-a crescut o unghie in cerul gurii, tata e gay si somnambul si o arde dubios pe net, sor-mea s-a dus la manastire sa se prostitueze, eu am terminat a 6-a facultate si vreau sa ma inscriu la al 4-lea doctorat dar nu am bani pt ca tot ce aveam i-am dat cersetorilor… Cine ma poate ajuta si pe mine cu 100.000 de euro sa-mi iau un BMW?

  8. Chiar azi mi-a cerut o d-na, parea instarita, era in fata blocului. Mi-a cerut, zicea ca i-am mai dat?! O fi si asta o tactica sau chiar i-am dat si nu mai tin minte?

  9. „mîna care e întinsă şi nu spune o poveste, nu primeşte pomană!” – filantropica
    odată am cerut bani de la un cerşetor, şi mi-a dat 10.000 (ROL). ei?

  10. anapauper,
    I-ai cerut ca aveai nevoie sau vroiai sa vezi ce reactie are? Admirabil gestul! Avem multe de invatat de la ei!

  11. Mai, deci cersetoria nu este decat un advertising interactiv: se vede imediat daca sloganul si print-ul au succes.

    Am scris si eu in 2006 despre o farsa la care-am asistat. Totul curge atat de lin si sigur…. Ete textul cu pricina.

  12. anaayana: de curiozitate, de sîc-sîc. le dau mîncare, bani nu, asta-i filozofia mea.

    alexandru: păi cum mai ramîi calm dacă faci pe detectivul?

  13. Da… si eu ma gandeam ca e mai bine sa le dai ceva de mancare, dar sa nu fie contondent, ca s-ar putea sa-ti sparga capul.

    anapauper, sunt un detectiv calm. Eu si cu Chiolumbo.

  14. stiu cazuri in care cersetorii au vile.
    am vazut cersetori care isi schimba rolul saptamanal, cand orb, cand cu coloana stramba, cand cu copilul grav bolnav…

    Eu sugerez sa nu dam la cei de pe strada care si asa folosesc resursele imoral(si castiga zilnic cateva milioane ), sa cautam sa oferim banii, darnicia, ce o fii, celor carora le cunoastem situatiunea reala..


Lasă un răspuns

